Naast het traject van een volledige revisie waarbij we u van A tot Z ontzorgen, kan u bij ons ook terecht voor de deeltaken en uit te voeren bewerkingen die aan de aparte motorcomponenten kunnen voorvallen of moeten gebeuren. We geven hieronder graag een overzicht. Je beslist wat je uitbesteedt en wat je zelf graag doet.
Met onze Rottler machine -de meest kwalitatieve machine voor Multi bewerkingen uit te voeren in de motorrevisie- zijn we in staat de meest complexe opdrachten uit te voeren aan motorblokken dit met de hoogste precisie.
De cilinderkop is een belangrijk onderdeel voor het goed functioneren van de motor, we kunnen hier opnieuw opsplitsing maken tussen de gehele revisie van een cilinderkop en een deelrevisie.
Bijvoorbeeld enkel vlakken, enkel testen of het gehele proces. Kleppen en zittingen bewerken. Ook voor LPG, aardgas en ander types van brandstoffen kunnen we jouw cilinderkop ombouwen.
We kunnen cilinders en motorblokken uitboren op een conventionele manier. Indien de opdracht complexer is, wordt dit op onze CNC machine uitgevoerd.
Na de opmeting van de krukas, kan er beslist worden om deze te polieren of te slijpen op overmaat.
We kunnen vrijwel alle pompen, testen en reviseren.
Dit is de laatste bewering alvorens deze naar de montage kan er wordt 0.08 mm overgelaten om uit te honen met diamant hoonstenen. Na het honen wordt deze opgemeten en het olie dragend vermogen gemeten door middel van een ruwheidsmeter en een formule, wat het olieverbruik tot een minimum moet herleiden.
De onderdelen worden gereinigd, elk op een specifieke manier afhankelijk van de toepassing en of ze met water in contact mogen komen en met volgende machines , wasmachine, sodastraalmachine, glasparelstraalmachine handmatig reinigen met wastafel
Dit wordt ook wel het draaiend gedeelte van de motorblok genoemd. En is een stap in het montage proces.
De motor wordt na een gehele revisie op aanvraag of op advies geproefdraait op onze nieuwste proefstand. Het is uiterst belangrijk de eerste uren van een motor goed te roderen of te laten inlopen.
In tegenstelling tot ieders verbazing gebeurt dit vaak onder hoge belasting van de motor, maar wel met de juiste parameters van de motor, oliedruk, inlaatdruk, koelwatertemperatuur…, zeker geen te hoog toerental, maar wel een hoge belasting op een laag toerental.
Na de revisie van de afzonderrlijke componenten worden deze terug opgebouwd tot de gehele motor.
Motoreco communiceert duidelijk en transparant over de termijnen. Wij houden ons altijd aan de afspraak en nemen urgent werk voor.
Onze totaalrevisie. Pure wellness voor de cyclus van jouw motor, Van A tot Z complete ontzorging.
Ook voor kleinere revisies en deeltaken aan de aparte motor onderdelen kunnen we jou helpen
Ons magazijn biedt een voorraad aan van diverse onderdelen van diverse merken. Bel en bestel!
Maandag t.e.m Donderdag
08:00 tot 12:00 en 13:00 tot 17:30
Vrijdag
08:00 tot 12:00 en 13:00 tot 16:30
Zaterdag, Zondag en feestdagen
gesloten